Juli 2018 - Heden
Beste bezoeker, huurder, partner en andere betrokkene bij Buurthuis Jeruzalem,
Samen met een groep bewoners uit Jeruzalem zijn we al een tijd bezig met plannen maken voor de verbouwing van het Buurthuis. Er is veel getekend, gepraat en gemeten en inmiddels zijn er heel wat zaken concreet en gaat de verbouwing van start! Op deze manier wil ik je graag wat meer informatie geven over wat er komen gaat.
Planning
Van der Weegen is de aannemer die de klus heeft gekregen om het buurthuis te verbouwen. Zij zullen op 3 september starten met de verbouwing. Vanaf 20 augustus zal het Buurthuis gesloten zijn in verband met opruimwerkzaamheden. We hopen voor carnaval 2019 weer open te zijn, al kunnen we dat nu nog niet met zekerheid zeggen. Uiteraard hoor je daar tegen die tijd nog meer van.
Gebruik ruimtes
Met alle huidige vaste activiteiten en gebruikers hebben we afspraken gemaakt over waar zij terecht kunnen tijdens de verbouwing. Grote activiteiten zijn tijdelijk verhuisd naar Wijkcentrum Koningshaven of de Spijkerbeemden. Kleinere activiteiten van bewoners blijven in de buurt en maken gebruik van de Parel, Beemsterstraat 2. Denk aan het koffie drinken, de handwerkclub en de kinderactiviteiten. De Parel is nu al een plek waar bewoners/gebruikers samen zorg voor dragen en gezamenlijk beslissen over het gebruik. Voorwaarde is voor en/of door Jeruzalem.Dat blijft ook zo in de toekomst. Voor meer informatie kun je daarover altijd contact opnemen met een van de gebruikers of mij.
Voor de overige grote bijeenkomsten of netwerkoverleggen ed. verwijzen we je graag door naar Wijkcentrum Koningshaven, Kruisvaardersstraat 32c. Dit is een paar straten verder op en beschikt over gelijksoortige ruimtes als het Buurthuis. Voor reservering en meer informatie kun je contact opnemen met beheer@koningshaven.eu of via 013 – 542 57 29.
‘Nieuwe’ Buurthuis
Met de werkgroep Buurthuis zijn we inmiddels ook gestart met het vooruitkijken naar het gebruik van de verbouwde Buurthuis. Er zijn al wat leuke ideeën voor nieuwe activiteiten en de komende maanden pakt de werkgroep dit samen met andere buurtbewoners op. Heb je zelf een idee of wil je iets organiseren neem gerust contact op zodat we met je mee kunnen denken. Stuur een mailtje naar jacolinepijl@contourdetwern.nl of bel 06-12936859.
Heb je naar aanleiding van deze informatie nog vragen? Bel of mail gerust!
Beste bezoeker, huurder, partner en andere betrokkene bij Buurthuis Jeruzalem,
Samen met een groep bewoners uit Jeruzalem zijn we al een tijd bezig met plannen maken voor de verbouwing van het Buurthuis. Er is veel getekend, gepraat en gemeten en inmiddels zijn er heel wat zaken concreet en gaat de verbouwing van start! Op deze manier wil ik je graag wat meer informatie geven over wat er komen gaat.
Planning
Van der Weegen is de aannemer die de klus heeft gekregen om het buurthuis te verbouwen. Zij zullen op 3 september starten met de verbouwing. Vanaf 20 augustus zal het Buurthuis gesloten zijn in verband met opruimwerkzaamheden. We hopen voor carnaval 2019 weer open te zijn, al kunnen we dat nu nog niet met zekerheid zeggen. Uiteraard hoor je daar tegen die tijd nog meer van.
Gebruik ruimtes
Met alle huidige vaste activiteiten en gebruikers hebben we afspraken gemaakt over waar zij terecht kunnen tijdens de verbouwing. Grote activiteiten zijn tijdelijk verhuisd naar Wijkcentrum Koningshaven of de Spijkerbeemden. Kleinere activiteiten van bewoners blijven in de buurt en maken gebruik van de Parel, Beemsterstraat 2. Denk aan het koffie drinken, de handwerkclub en de kinderactiviteiten. De Parel is nu al een plek waar bewoners/gebruikers samen zorg voor dragen en gezamenlijk beslissen over het gebruik. Voorwaarde is voor en/of door Jeruzalem.Dat blijft ook zo in de toekomst. Voor meer informatie kun je daarover altijd contact opnemen met een van de gebruikers of mij.
Voor de overige grote bijeenkomsten of netwerkoverleggen ed. verwijzen we je graag door naar Wijkcentrum Koningshaven, Kruisvaardersstraat 32c. Dit is een paar straten verder op en beschikt over gelijksoortige ruimtes als het Buurthuis. Voor reservering en meer informatie kun je contact opnemen met beheer@koningshaven.eu of via 013 – 542 57 29.
‘Nieuwe’ Buurthuis
Met de werkgroep Buurthuis zijn we inmiddels ook gestart met het vooruitkijken naar het gebruik van de verbouwde Buurthuis. Er zijn al wat leuke ideeën voor nieuwe activiteiten en de komende maanden pakt de werkgroep dit samen met andere buurtbewoners op. Heb je zelf een idee of wil je iets organiseren neem gerust contact op zodat we met je mee kunnen denken. Stuur een mailtje naar jacolinepijl@contourdetwern.nl of bel 06-12936859.
Heb je naar aanleiding van deze informatie nog vragen? Bel of mail gerust!
Maart 2018 - Juni 2018
Er is vertraging in de planning van de renovatie van het buurthuis.
Dit komt onder andere doordat de duurzaamheidsmaatregelen ingewikkeld en duurder zijn dan gedacht werd.
We willen het graag goed doen voor het nieuwe buurthuis, zodat deze weer jaren mee kan.
Als werkgroep vinden we deze vertraging ook jammer. Zodra er meer nieuws is over de planning van de renovatie, delen we deze graag met jullie.
We organiseren binnenkort wel weer een gezellige buurtavond.
Er is vertraging in de planning van de renovatie van het buurthuis.
Dit komt onder andere doordat de duurzaamheidsmaatregelen ingewikkeld en duurder zijn dan gedacht werd.
We willen het graag goed doen voor het nieuwe buurthuis, zodat deze weer jaren mee kan.
Als werkgroep vinden we deze vertraging ook jammer. Zodra er meer nieuws is over de planning van de renovatie, delen we deze graag met jullie.
We organiseren binnenkort wel weer een gezellige buurtavond.
December 2017 - Februari 2018
Door directeur Gon Mevis van ContourdeTwern is een handtekening gezet onder het Programma van Eisen voor de renovatie van het Buurthuis. De plattegrond, de voorwaarden waar alle ruimtes aan moeten voldoen en de afspraken over wie waar verantwoordelijk voor is, zijn in dit Programma van Eisen opgenomen. ContourdeTwern en bewoners van Jeruzalem hebben dit samen vormgegeven. Al bij al betekent het dat we eindelijk naar een volgende stap kunnen overgaan.
Duurzaamheid
Naast de renovatie die bij moet dragen aan de laagdrempeligheid van het buurthuis wordt ook onderzocht wat de mogelijkheden zijn om het buurthuis te verduurzamen. De gemeente heeft extra middelen toegezegd die bij zouden moeten dragen aan de duurzaamheid. De spouwmuur wordt geïsoleerd, kieren worden gedicht, het dak wordt geïsoleerd en er komt een warmtepomp in plaats van een cv-ketel. De gemeente is nu druk bezig met het afronden van het onderzoek naar deze maatregelen.
Beheer en activiteiten
Voor de werkgroep van bewoners en ContourdeTwern zit het meeste denk- en praatwerk over de renovatie er op. Dat betekent dat we aan de slag gaan met vervolgstappen. Denk bijvoorbeeld aan vragen als: ‘Hoe gaan we het beheer straks vorm geven?’ ‘Hoe krijgen we het nieuwe buurthuis weer bruisend?’ ‘Welke (nieuwe) activiteiten kunnen we aantrekken of organiseren?’
Bewoners en ContourdeTwern gaan gezamenlijk op zoek naar het antwoord op deze vragen. Het streven is gelijkwaardigheid. Daarbij zal de buurt steeds geïnformeerd en betrokken worden.
Buurtavond
De volgende buurtavond staat gepland op vrijdag 2 februari. Er wordt dan opnieuw aandacht besteed aan de op dat moment lopende zaken. Meer informatie volgt nog.
Door directeur Gon Mevis van ContourdeTwern is een handtekening gezet onder het Programma van Eisen voor de renovatie van het Buurthuis. De plattegrond, de voorwaarden waar alle ruimtes aan moeten voldoen en de afspraken over wie waar verantwoordelijk voor is, zijn in dit Programma van Eisen opgenomen. ContourdeTwern en bewoners van Jeruzalem hebben dit samen vormgegeven. Al bij al betekent het dat we eindelijk naar een volgende stap kunnen overgaan.
Duurzaamheid
Naast de renovatie die bij moet dragen aan de laagdrempeligheid van het buurthuis wordt ook onderzocht wat de mogelijkheden zijn om het buurthuis te verduurzamen. De gemeente heeft extra middelen toegezegd die bij zouden moeten dragen aan de duurzaamheid. De spouwmuur wordt geïsoleerd, kieren worden gedicht, het dak wordt geïsoleerd en er komt een warmtepomp in plaats van een cv-ketel. De gemeente is nu druk bezig met het afronden van het onderzoek naar deze maatregelen.
Beheer en activiteiten
Voor de werkgroep van bewoners en ContourdeTwern zit het meeste denk- en praatwerk over de renovatie er op. Dat betekent dat we aan de slag gaan met vervolgstappen. Denk bijvoorbeeld aan vragen als: ‘Hoe gaan we het beheer straks vorm geven?’ ‘Hoe krijgen we het nieuwe buurthuis weer bruisend?’ ‘Welke (nieuwe) activiteiten kunnen we aantrekken of organiseren?’
Bewoners en ContourdeTwern gaan gezamenlijk op zoek naar het antwoord op deze vragen. Het streven is gelijkwaardigheid. Daarbij zal de buurt steeds geïnformeerd en betrokken worden.
Buurtavond
De volgende buurtavond staat gepland op vrijdag 2 februari. Er wordt dan opnieuw aandacht besteed aan de op dat moment lopende zaken. Meer informatie volgt nog.
September - november 2017
De plannen voor het nieuwe buurthuis zijn bijna definitief. Als de plannen vaststaan kan er een handtekening gezet gaan worden onder de afspraken die er gemaakt zijn met de gemeente. Deze afspraken gaan over de nieuwe inrichting van het gebouw en de wensen waarmee rekening gehouden moet worden bij het vernieuwen van het buurthuis. Dit proces vraagt veel overleggen en voor sommige mensen lijkt dit onnodig veel gepraat. Maar wanneer we de voorbereiding en de afspraken goed maken, zal het proces van verbouwen veel soepeler verlopen.
Keuken
Er komt weer een keuken in het buurthuis zodat er allerlei gezellige en lekkere activiteiten georganiseerd kunnen worden. Zo kan er tijdens kinderactiviteiten echt gekookt worden, maar kunnen we bijvoorbeeld ook een wijkrestaurant gaan opstarten. Er zijn al wat buurtbewoners die aangegeven hebben dat leuk te vinden om te organiseren. Daarnaast is er ook een eerste gesprek geweest met Resto van Harte. Zij zorgen al in verschillende wijkcentra voor een lekkere en betaalbare maaltijd en kunnen vrijwilligers ondersteunen bij het organiseren.
Inrichting
Nu de plattegrond en het programma van eisen zo goed als definitief zijn, wordt er ook nagedacht over het interieur van het buurthuis. Moet het een soort huiskamer van de buurt worden? Of toch meer het gevoel van een oude bruine kroeg? Tijdens de Buurtavond van 13 oktober willen we alvast wat laten zien van de verschillende sfeerbeelden.
De Parel: buurthuis tijdens de verbouwing
Het buurthuis zal ongeveer een half jaar dicht gaan voor de verbouwing. Dat betekent dat activiteiten tijdelijk op een andere plek georganiseerd moeten worden. Sommige grote activiteiten gaan naar Wijkcentrum Koningshaven, maar in Jeruzalem kunnen we gelukkig ook gebruik maken van de Parel. In overleg met de huidige gebruikers van de Parel gaan we ervoor zorgen dat er een ontmoetingsplek in de buurt blijft, maar dan net een beetje anders. In de Parel zijn bewoners de baas, ContourdeTwern ondersteunt alleen waar nodig. Het is een manier van beheer die we ook hopen te kunnen organiseren in het vernieuwde buurthuis.
Buurtavond 13 oktober, 19.00 - 22.00 uur
Tijdens de tweede Buurtavond op 13 oktober kun je meer te weten komen over de ontwikkelingen rondom het buurthuis. Het wordt een gezellige avond van 19.00-22.00 uur, waar je onder het genot van een hapje en een drankje ook kunt bijpraten met je buren.
Die avond zal er voor de laatste keer gestemd mogen worden op een nieuw logo voor het buurthuis.
Bekijk de logo's hier.
De plannen voor het nieuwe buurthuis zijn bijna definitief. Als de plannen vaststaan kan er een handtekening gezet gaan worden onder de afspraken die er gemaakt zijn met de gemeente. Deze afspraken gaan over de nieuwe inrichting van het gebouw en de wensen waarmee rekening gehouden moet worden bij het vernieuwen van het buurthuis. Dit proces vraagt veel overleggen en voor sommige mensen lijkt dit onnodig veel gepraat. Maar wanneer we de voorbereiding en de afspraken goed maken, zal het proces van verbouwen veel soepeler verlopen.
Keuken
Er komt weer een keuken in het buurthuis zodat er allerlei gezellige en lekkere activiteiten georganiseerd kunnen worden. Zo kan er tijdens kinderactiviteiten echt gekookt worden, maar kunnen we bijvoorbeeld ook een wijkrestaurant gaan opstarten. Er zijn al wat buurtbewoners die aangegeven hebben dat leuk te vinden om te organiseren. Daarnaast is er ook een eerste gesprek geweest met Resto van Harte. Zij zorgen al in verschillende wijkcentra voor een lekkere en betaalbare maaltijd en kunnen vrijwilligers ondersteunen bij het organiseren.
Inrichting
Nu de plattegrond en het programma van eisen zo goed als definitief zijn, wordt er ook nagedacht over het interieur van het buurthuis. Moet het een soort huiskamer van de buurt worden? Of toch meer het gevoel van een oude bruine kroeg? Tijdens de Buurtavond van 13 oktober willen we alvast wat laten zien van de verschillende sfeerbeelden.
De Parel: buurthuis tijdens de verbouwing
Het buurthuis zal ongeveer een half jaar dicht gaan voor de verbouwing. Dat betekent dat activiteiten tijdelijk op een andere plek georganiseerd moeten worden. Sommige grote activiteiten gaan naar Wijkcentrum Koningshaven, maar in Jeruzalem kunnen we gelukkig ook gebruik maken van de Parel. In overleg met de huidige gebruikers van de Parel gaan we ervoor zorgen dat er een ontmoetingsplek in de buurt blijft, maar dan net een beetje anders. In de Parel zijn bewoners de baas, ContourdeTwern ondersteunt alleen waar nodig. Het is een manier van beheer die we ook hopen te kunnen organiseren in het vernieuwde buurthuis.
Buurtavond 13 oktober, 19.00 - 22.00 uur
Tijdens de tweede Buurtavond op 13 oktober kun je meer te weten komen over de ontwikkelingen rondom het buurthuis. Het wordt een gezellige avond van 19.00-22.00 uur, waar je onder het genot van een hapje en een drankje ook kunt bijpraten met je buren.
Die avond zal er voor de laatste keer gestemd mogen worden op een nieuw logo voor het buurthuis.
Bekijk de logo's hier.
Juni 2017 - augustus 2017
Goed nieuws! Het plan zoals hieronder te zien is, is door de gemeente voor de eerste maal doorgerekend. En... het past binnen het budget!!
Dit betekent nog niet dat het ontwerp nu definitief is. Er zal nog meer, op details, doorgerekend moeten worden. Daarbij wordt uiteraard ook goed gekeken hoe de staat van het buurthuis momenteel is. Het blijft nog even spannend dus!
Ondertussen buigt de werkgroep zich over de inrichting van de keuken, het interieur etc. Ook wordt er al flink opgeruimd in het buurthuis en wordt er gekeken welke activiteiten tijdens de renovatieperiode waar heen gaan.
Goed nieuws! Het plan zoals hieronder te zien is, is door de gemeente voor de eerste maal doorgerekend. En... het past binnen het budget!!
Dit betekent nog niet dat het ontwerp nu definitief is. Er zal nog meer, op details, doorgerekend moeten worden. Daarbij wordt uiteraard ook goed gekeken hoe de staat van het buurthuis momenteel is. Het blijft nog even spannend dus!
Ondertussen buigt de werkgroep zich over de inrichting van de keuken, het interieur etc. Ook wordt er al flink opgeruimd in het buurthuis en wordt er gekeken welke activiteiten tijdens de renovatieperiode waar heen gaan.
April 2017 - juni 2017
Afgelopen periode hebben de architecten op basis van de input van de werkgroep verschillende ontwerpen gemaakt. Ontwerp versie 4 is door de werkgroep goed ontvangen. Op vrijdag 12 mei organiseerde de werkgroep een Buurtavond. Een drukbezochte avond met gezellig kletsen, borrelen en ontwerp versie 4 bekijken en over praten. Ook daar zijn goede reacties op het ontwerp gekomen.
Komende periode vindt er een financiële raming plaats voor ontwerp versie 4: past dit ontwerp in het budget dat er voor de renovatie beschikbaar is? Aan de werkgroep en gebruikers van het buurthuis de taak om alvast na te denken over waar alles tijdens de renovatie moet blijven. Zowel materialen als activiteiten.
Ondertussen is in het buurthuis ontwerp versie 4 nog te zien. Klik op onderstaande afbeelding om de plattegrond te vergroten. Let op: dit is nog geen definitief plan!
Ook is het hele renovatietraject in heldere stappen uitgetekend. Dit blijft komende maanden in het buurthuis hangen. Klik op onderstaande tekening om het hele traject te zien.
Afgelopen periode hebben de architecten op basis van de input van de werkgroep verschillende ontwerpen gemaakt. Ontwerp versie 4 is door de werkgroep goed ontvangen. Op vrijdag 12 mei organiseerde de werkgroep een Buurtavond. Een drukbezochte avond met gezellig kletsen, borrelen en ontwerp versie 4 bekijken en over praten. Ook daar zijn goede reacties op het ontwerp gekomen.
Komende periode vindt er een financiële raming plaats voor ontwerp versie 4: past dit ontwerp in het budget dat er voor de renovatie beschikbaar is? Aan de werkgroep en gebruikers van het buurthuis de taak om alvast na te denken over waar alles tijdens de renovatie moet blijven. Zowel materialen als activiteiten.
Ondertussen is in het buurthuis ontwerp versie 4 nog te zien. Klik op onderstaande afbeelding om de plattegrond te vergroten. Let op: dit is nog geen definitief plan!
Ook is het hele renovatietraject in heldere stappen uitgetekend. Dit blijft komende maanden in het buurthuis hangen. Klik op onderstaande tekening om het hele traject te zien.
Februari 2017 - april 2017
De ontwerpfase is gestart. De werkgroep heeft alle vaste gebruikers van het buurthuis gevraagd welke ruimtes ze precies gebruiken, hoeveel personen, hoeveel opslagruimte etc. Ook gaan zij niet-gebruikers van het buurthuis vragen wat ze van het buurthuis vinden en wat er eventueel anders moet waardoor zij er wel zouden komen. Alle informatie gaat naar de architecten.
Samen met de werkgroep proberen de architecten komende maanden een zo optimaal mogelijk buurthuis te maken. Alle details worden in de overleggen besproken. Een paar wensen die nu al duidelijk zijn: een grotere, meer praktische keuken; betere entree (ook voor mindervalide) die ook meer zichtbaar is; betere toiletten en mindervalide toilet. Langzamerhand ontstaat zo een Programma van Eisen. Naar verwachting zal tegen de zomer het Programma van Eisen klaar zijn en kan er gestart worden met de aanbesteding.
Naast publicaties in de Jeruzalemmer Courant, in Wijkkrant Koningshaven en hier op de site zullen er komende weken ook andere manieren zijn waarop de buurt betrokken gaat worden bij de renovatieplannen.
De ontwerpfase is gestart. De werkgroep heeft alle vaste gebruikers van het buurthuis gevraagd welke ruimtes ze precies gebruiken, hoeveel personen, hoeveel opslagruimte etc. Ook gaan zij niet-gebruikers van het buurthuis vragen wat ze van het buurthuis vinden en wat er eventueel anders moet waardoor zij er wel zouden komen. Alle informatie gaat naar de architecten.
Samen met de werkgroep proberen de architecten komende maanden een zo optimaal mogelijk buurthuis te maken. Alle details worden in de overleggen besproken. Een paar wensen die nu al duidelijk zijn: een grotere, meer praktische keuken; betere entree (ook voor mindervalide) die ook meer zichtbaar is; betere toiletten en mindervalide toilet. Langzamerhand ontstaat zo een Programma van Eisen. Naar verwachting zal tegen de zomer het Programma van Eisen klaar zijn en kan er gestart worden met de aanbesteding.
Naast publicaties in de Jeruzalemmer Courant, in Wijkkrant Koningshaven en hier op de site zullen er komende weken ook andere manieren zijn waarop de buurt betrokken gaat worden bij de renovatieplannen.
December 2016 - Januari 2017
Goed nieuws: het buurthuis kan blijven staan waar het staat en de gemeente heeft geld vrij gemaakt voor een renovatie. Er wordt een projectgroep gevormd. Daarin zit de werkgroep (Miranda Winter, Nico van de Wiel, Kim Laanbroek, Harry Simmers, Jacoline Pijl en Miranda Heefer), de gemeente Tilburg, een binnenhuisarchitect, een architect en de zakelijk leider van ContourdeTwern.
De werkgroep start met het inventariseren van alle ruimtes in het huidige buurthuis. Wat is er goed aan de ruimtes, wat kan anders of beter. Deze informatie gaat naar de architecten.
Goed nieuws: het buurthuis kan blijven staan waar het staat en de gemeente heeft geld vrij gemaakt voor een renovatie. Er wordt een projectgroep gevormd. Daarin zit de werkgroep (Miranda Winter, Nico van de Wiel, Kim Laanbroek, Harry Simmers, Jacoline Pijl en Miranda Heefer), de gemeente Tilburg, een binnenhuisarchitect, een architect en de zakelijk leider van ContourdeTwern.
De werkgroep start met het inventariseren van alle ruimtes in het huidige buurthuis. Wat is er goed aan de ruimtes, wat kan anders of beter. Deze informatie gaat naar de architecten.
April - november 2016
Er werden een werkgroep in het leven geroepen. Deze groep mensen ging aan de slag met het zoeken naar een eventuele nieuwe locatie voor een buurthuis en bleef in gesprek met allerlei partijen over een toekomstig buurthuis.
Locaties bekijken, voor- en nadelen afwegen, gesprekken met gemeente en stedenbouwkundige.
De werkgroep kwam tot de conclusie dat een buurthuis op de huidige locatie absoluut de voorkeur had. Het gebouw ligt immers bij de entree van de wijk, is vrijstaand, omzoomd met groen en heeft ondertussen een rijke geschiedenis.
Er werden een werkgroep in het leven geroepen. Deze groep mensen ging aan de slag met het zoeken naar een eventuele nieuwe locatie voor een buurthuis en bleef in gesprek met allerlei partijen over een toekomstig buurthuis.
Locaties bekijken, voor- en nadelen afwegen, gesprekken met gemeente en stedenbouwkundige.
De werkgroep kwam tot de conclusie dat een buurthuis op de huidige locatie absoluut de voorkeur had. Het gebouw ligt immers bij de entree van de wijk, is vrijstaand, omzoomd met groen en heeft ondertussen een rijke geschiedenis.
Januari - maart 2016
Eind 2015 kwam het ter sprake dat het buurthuis in de toekomst wellicht gesloopt zou worden. De buurt wilde graag dat er een buurthuis zou blijven. Ze organiseerde verschillende buurtbijeenkomsten, verzamelden huis-aan-huis handtekeningen voor behoud van een buurthuis en gingen in gesprek met betrokken partijen. Ook werden de eerste verwachtingen en wensen van de buurt over een toekomstig buurthuis op papier gezet.
In maart waren zowel de buurt, als betrokken partijen het er over eens dat er in Jeruzalem een buurthuis moest blijven.
Maar waar en hoe?
Eind 2015 kwam het ter sprake dat het buurthuis in de toekomst wellicht gesloopt zou worden. De buurt wilde graag dat er een buurthuis zou blijven. Ze organiseerde verschillende buurtbijeenkomsten, verzamelden huis-aan-huis handtekeningen voor behoud van een buurthuis en gingen in gesprek met betrokken partijen. Ook werden de eerste verwachtingen en wensen van de buurt over een toekomstig buurthuis op papier gezet.
In maart waren zowel de buurt, als betrokken partijen het er over eens dat er in Jeruzalem een buurthuis moest blijven.
Maar waar en hoe?